What's New
Bijgewerkt 4-1-2023
Overzicht
Update 4-1-2023
Nieuwe taxonomie
Update 10-3-2022
Koppeling CRM
Update 11-11-2021
OKTA Acties in Signals
Update 12-4-2021
Workflows: rechten en zichtbaarheid voor klanten
Vernieuwde XBRL viewers voor aangiften
Update 21-1-2021
Verbetering digitale handtekening in workflows
Nieuwe taxonomie
Blokkeren Internet Explorer 11
Bug fixes
Update 11-11-2020
Wijs een contactpersoon toe aan een aanleververzoek
Bug fixes
Update 09-2020
Delegaties: Hanteer flexibele deadlines
Delegaties: Markeer als afgerond
Delegaties: Gebruik het delegatie overzicht
Versleep vragen en subcategoriën bij een aanleververzoek
Bugfix: Verwijder een aanleververzoek
Bugfix: Verwijder een lijstitem
Bugfix: Notificaties van gedelegeerde vragen
Oudere releasenotes
Update Versie 4.1.2023
Nieuwe Functionaliteiten |
|
Nieuwe taxonomie |
De nieuwe taxonomie is geïmplementeerd. Dit betekend dat de volgende aangiftestromen verwerkt kunnen worden in Signals:
|
Update Versie 10.3.2022
Nieuwe Functionaliteiten |
|
Koppeling CRM |
Sinds maandag 14 maart 2022 is Signals gekoppeld aan SalesCloud (was gekoppeld aan CGM). Dit heeft ook gevolgen voor Mazars Signals. Signals diensten worden vanaf vandaag onderhouden in Signals. Concreet betekent dit dat diensten niet meer door het secretariaat in OCA aangepast hoeven te worden maar dat de relatiebeheerder dit zelf kan inrichten in Signals. Ook het vastleggen van een VIP/IsSpeciaal wordt nu vastgelegd in Signals. |
Update Versie 11.11.2021
Nieuwe Functionaliteiten |
|
OKTA Acties in Signals |
Vanaf nu is het voor iedereen mogelijk om een reset wachtwoord email of een activatiemail opnieuw te versturen naar klanten. Om dit te doen zoek je de betreffende contactpersoon op in het klantoverzicht en open de klantdetail pagina door op de klant te klikken. |
Update Versie 24.3.2021
Nieuwe Functionaliteiten |
|
Workflows: Rechten voor klanten |
Klanten kunnen een workflow alleen bekijken wanneer ze zijn toegewezen aan tenminste 1 taak in de betreffende workflow. |
Vernieuwde XBRL viewer voor aangiften | Vanaf de start van Signals zijn de viewers voor aangiften in eigen beheer gebouwd. Door de toegenomen complexiteit van de XBRL bestanden is besloten hier van af te stappen. Vanaf deze update worden de aangiften weergegeven middels een gegenereerde PDF. Deze verschijnt wanneer je in een aangifte klikt op de knop "Aangiftebericht". De PDF weergave van een ICP, BTW aangifte of een BTW suppletie zijn overeenkomstig een aangiftebiljet van de Belastingdienst. Uitzondering op bovenstaande vormen de aangiften Loonbelasting. Aangezien dit geen XBRL berichten zijn is een weergave in PDF niet mogelijk. De aangiften Loonbelasting worden nog weergegeven in eigen ontwikkelde viewer. |
Update Versie 21.1.2021
Nieuwe Functionaliteiten |
|
Workflows: Digitale ondertekening |
Het digitaal ondertekenen van PDF documenten in Workflows is verbeterd. Vanaf nu is het mogelijk om het document digitaal te ondertekenen en in het bestand de volgende kenmerken te plaatsen:
Bovenstaande betekent wel dat de flow om een PDF digitaal te ondertekenen is gewijzigd. Hieronder wordt de flow uiteengezet om een handtekening te zetten in een PDF Start de ondertekening op de gebruikelijke manier middels de onderteken knop: Stempel: Klik hierna op de knop "Ondertekenen" en in het scherm wat volgt op "Volgende". De velden Locatie en Reden zijn facultatief. |
Nieuwe taxonomie |
De nieuwe taxonomie voor de volgende aangiftestromen zijn geïmplementeerd:
|
Gebruik Internet Explorer | Internet Explorer (IE) wordt door Microsoft niet meer ondersteund als browser. Bijvoorbeeld relevante beveiligheidsupdates worden derhalve niet meer doorgevoerd in IE. Daarom is besloten om IE niet meer als geschikte browser te beschouwen en verschijnt een scherm waarin wordt aanbevolen om een geschikte browser te hanteren. Inloggen in Signals via IE is derhalve ook niet (meer) mogelijk. |
Bug Fixes |
|
Bij het toevoegen van lijstitems aan nieuwe vragen bij een aanleververzoek wat reeds is verstuurd naar een klant was het niet mogelijk te typen in een invoerveld. Deze bug is opgelost. |
|
Update Versie 11.11.2020
Nieuwe Functionaliteiten |
|
Aanleververzoeken: Wijs een contactpersoon toe |
Om de aanleververzoeken in Signals klantspecifieker te maken, is het vanaf nu mogelijk om contactpersonen toe te wijzen aan aanleververzoeken. Enkel de toegewezen contactpersonen hebben toegang tot deze aanleververzoeken.
Inde conceptfase van het aanleververzoek kunnen eveneens contactpersonen worden toegewezen. NB: Voor nieuw op te stellen aanleververzoeken dient minimaal 1 contactpersoon gekoppeld te zijn alvorens deze verstuurd kan worden naar de klant. Zo lang dat niet het geval is verschijnt onderstaande melding en kan het aanleververzoek niet worden verstuurd. Enkel de toegewezen contactpersonen krijgen een notificatie dat er een nieuw aanleververzoek voor hen gereed staat. |
Bug Fixes |
|
Als verbetering van het design zijn de teksten weggehaald bij het inrichten van rechten. |
|
Update Versie september 2020
Nieuwe Functionaliteiten |
|
Er kan een flexibele deadline gehanteerd worden bij gedelegeerde vragen. Dit betekent dat de klant zelf kan bepalen wat de deadline van een gedelegeerde vraag wordt. Voorheen was dit gefixeerd op 30 dagen. Let op: de deadline van een gedelegeerde vraag kan niet verder in de toekomst liggen dan de deadline van het aanleververzoek. |
|
Delegaties: Markeren als afgerond | De gedelegeerde vraag kan worden gemarkeerd als afgerond. Voorheen was er geen knop beschikbaar om aan te geven dat de persoon die verantwoordelijk is voor de gedelegeerde vraag klaar is met de vraag en moest de browser / tabblad worden afgesloten. Daarom is een knop toegevoegd om de vraag als afgerond te markeren. |
Delegaties: Delegatieoverzicht | Er is een delegatie overzicht toegevoegd aan het aanleververzoek. In dit overzicht is opgenomen welke vragen gedelegeerd zijn, aan wie ze gedelegeerd zijn en wat de deadline van de gedelegeerde vraag is. |
Verslepen van vragen en subcategorieën | Het is weer mogelijk om in de conceptfase van een aanleververzoek de vragen / subcategorieën in de juiste volgorde te verslepen. |
Bug fixes |
|
Verwijderen Aanleververzoeken | Aanleververzoeken in de conceptfase kunnen weer verwijderd worden. In de rechterbovenhoek van het aanleververzoek is het prullenbak icoon opgenomen om het aanleververzoek te verwijderen. |
Verwijderen Lijstitems | |
Notificaties delegeren | Notificaties inzake het delegeren van vragen worden weer op de juiste wijze verzonden. Er speelde een probleem waarbij notificaties niet werden verzonden of werden gemarkeerd als ongewenste mail. Dit is verholpen. |
Nieuw design en functionaliteiten Aanleververzoeken
Sinds deze week is er een nieuw design en nieuwe functionaliteiten beschikbaar binnen de module Aanleververzoeken. Alle lopende en afgeronde aanleververzoeken zijn eveneens gemigreerd naar het nieuwe design.
De volgende nieuwe functionaliteiten zijn toegevoegd:
- De introductie van het aanleververzoek en de vragen zijn standaard dichtgeklapt voor beter overzicht
- In nieuw te starten aanleververzoeken is de mogelijkheid opgenomen om subcategoriën te hanteren voor een beter overzicht
- De voortgang in een aanleververzoek is grafisch beter weergegeven o.a. door middel van voortgangsbalken in de koppen van de verschillende categoriëen. Zie de grijze en groene balken in de schermafbeelding hieronder.
- Wanneer de volgende acties worden uitgevoerd wordt dit door middel van iconen zichtbaar gemaakt bij de vragen.
- Vragen worden gemarkeerd als "Niet van toepassing"
- Er is een reactie geplaatst (incl. het aantal reacties bij de betreffende vraag)
- Bestanden zijn geüpload (incl. het aantal geüploade bestanden)
- De vraag is gedelegeerd (incl. het aantal personen aan wie de vraag is gedelegeerd)
- Verbetering van de functie "Reageren"
Vanaf nu kunnen meerdere reacties worden geplaatst per vraag. Daarnaast is het mogelijk om een reactie te plaatsen bij vragen als het aanleververzoek nog in behandeling is bij de client.
- Overzicht van geüpdate vragen in de afgelopen 7 dagen
De aanleververzoeken bevatten een overzicht wat de updates van de laatste 7 dagen weergeeft. In deze lijst worden de geüpdate vragen weergegeven middels een link. Als hier op geklikt wordt, wordt je direct naar de betreffende vraag geleid. Daarnaast worden geupdate vragen gemarkeerd met het label "Bijgewerkt". T
Als er meerdere acties per vraag worden uitgevoerd wordt de vraag 1 keer opgenomen in het overzicht. De datum van de laatste update wordt weergegeven als datum van de laatst uitgevoerde actie.
In de update van september worden nog enkele functionaliteiten toegevoegd waaronder het koppelen van contactpersonen (van de klant) aan de aanleververzoeken.
Performance
Er is de afgelopen periode gewerkt aan de onderliggende infrastructuur waardoor het inloggen in Mazars Signals en het werken in het platform aanzienlijk sneller moet gaan. Uiteraard wordt dit continue gemonitord en waar nodig worden verdere aanpassingen doorgevoerd. Mocht hierover feedback zijn dan deze graag mailen naar signals@mazars.nl. |
Aangiften | |
Voor Functioneel Beheerders is het mogelijk om handmatig de status te wijzigen van een aangifte. Bijvoorbeeld in het geval van deponeringen KVK hadden |
Workflows | |
De knoppen om een jaarovergang van Workflows uit te voeren zijn vervangen door iconen in plaats van "hyperlinkjes". Verder beland je na het uitvoeren van de jaarovergang nu rechtstreeks in de "Bewerkmodus" van de betreffende workflow. |
|
Bijgewerkt 17-10-2019
Workflows
- Jaarovergang
Vanaf heden is het mogelijk om van bestaande workflows een jaarovergang te maken. Klik hiervoor op de knop "Jaarovergang". Na het maken van de jaarovergang klik op "bewerken" om zaken als verantwoordelijke gebruikers, deadlines , omschrijvingen en de startdatum aan te passen. In een volgende versie wordt het mogelijk gemaakt dat je direct na het maken van de jaarovergang in de zogenaamde "bewerkmodus" belandt.
1. Klik op jaarovergang
2. Bevestig de keus voor jaarovergang
3. Open de bewerk-modus (in komende update gaat dit automatisch)
4. Pas de gegevens naar wens aan (startdatum, deadlines van taken, verantwoordelijke gebruikers)
- Verwijderen van workflows
Vanaf deze update is het voor iedereen mogelijk om workflows te verwijderen. Let op: het is enkel mogelijk om workflows te verwijderen waarvan de eerste taak actief is. Workflows die in een volgende taak actief zijn kunnen niet worden verwijderd. Om dergelijke workflows te verwijderen dienen alle stappen afgekeurd te worden totdat de eerste taak actief is, waarna de workflow alsnog verwijderd kan worden. Ga in het workflowoverzicht naar de betreffende workflow en klik op de knop "Verwijder workflow". (zie afbeelding) Meldingen inzake het verwijderen van workflows hoeven vanaf de update dus niet meer naar signals@mazars te worden gestuurd.
- Getekende documenten in workflows
Vanaf deze update is het in een worfklowoverzicht beter zichtbaar dat er een getekende jaarrekening in de workflow aanwezig is. De ondertekenstap hoeft dan niet meer extra te worden opengeklapt.
Aanleveren
Er zijn verbeteringen aangebracht in de afhandeling van virusscanning bij aanleververzoeken.
Bugfixing
- Bij het ondertekenen van documenten kwam het voor dat het te ondertekenen document niet werd voorzien van het beroepscertificaat. In Signals werd op dat moment wel een melding gemaakt dat het document succesvol is ondertekend. Dit is verholpen in deze update.
- In KvK deponeringen kwam het voor dat vreemde tekens zoals é, ö, € als een "?" werden weergegeven bij de Kamer van Koophandel of company.info. Dat is verholpen in deze update.
- Het kwam voor dat contactpersonen die nieuw ge-onboard waren in Mazars Signals niet konden worden toegewezen aan workflowtaken. Dat is verholpen in deze update
Bijgewerkt 22-8-2019
SBR Assurance Wizard
Met ingang van heden worden SBR publicatiestukken die worden verwerkt via de SBR Assurance Wizard gevalideerd op dubbele elementen in de XBRL. In het verleden heeft dit tot problemen geleid waardoor publicatiestukken niet succesvol gedeponeerd werden. Dit werd echter pas bekend aan het eind van het proces bij de Kamer van Koophandel. Dit werkt niet efficiënt.
Op het moment dat er dubbele elementen in een XBRL worden geconstateerd verschijnt de melding dat er fouten zijn aangetroffen in het XBRL bestand. Verder verschijnt er een link waar het rapport met betrekking tot de duplicaten gedownload kan worden. Op deze wijze is duidelijk welke elementen aangepast moeten worden.
Diversen
- Export van audittrail naar *.csv bestanden mogelijk voor Aanleververzoeken en Workflows
- Het is mogelijk om de reden van afkeuren door de belastingdienst of Kamer van Koophandel te raadplegen. Dit kan via de knop "Exporteer" bij de aangifte. Er opent een Excelbestand met de volledige audittrail van de aangifte en een omschrijving van de reden van afkeuren.
- Bij aanleververzoeken is het tijdstip van uploaden van documenten toegevoegd
- Er kunnen weer templates worden toegevoegd van een groter formaat dan 1 MB
- In het aanleveroverzicht is de titel van het aanleververzoek zichtbaar middels een hoover-over met de muis.
Bijgewerkt 27-6-2019
Signals Jaarrekening workflow dashboard in PowerBI
Met ingang van 2019 wordt er in de AOS praktijk gebruik gemaakt van een jaarrekening workflow voor het samenstelproces. Deze workflow wordt aangemaakt en behandeld in Mazars Signals. Met ingang van vandaag zijn er met behulp van PowerBI dynamische overzichten gemaakt om inzicht te geven in deze workflow's. Deze PowerBI dashboard worden gepresenteerd in Signals en zijn te benaderen via het menu.
Client: eenvoudiger inzicht in de actieve taken en afgerond taken.
Aan de client kant van Mazars Signals had de client meerdere overzicht pagina's. Er was er één voor de aangiften, één voor aanleververzoeken en één voor de workflows. We hebben alle drie deze pagina's samengevoegd en daarmee meer overzicht gecreerd. Er is nu één pagina met open dossiers en één met afgeronde dossiers. Op deze pagina's zijn per onderneming alle openstaande afgeronde dossiers terug te vinden. Op deze overzicht pagina's zijn ook filterknoppen opgenomen.
Menu:
Overzichtspagina:
Filters gebruiken:
Bijgewerkt 16-5-2019
Signals Aanleveren: Performance
Afgelopen tijd is er door het ontwikkelteam gewerkt aan een nieuwe techniek achter de Signals Aanlevermodule. Dit heeft er toe geleid dat de performance van het
bewerken van aanleververzoeken in de Conceptfase aanzienlijk is verbeterd. Met name Aanleververzoeken met een groot aantal categorieën en vragen in deze
categorieën moeten een aanzienlijke snelheidsverbetering laten zien.
Wij zijn benieuwd naar de feedback hier op, dus aan een ieder het verzoek om feedback te versturen naar signals@mazars.nl.
Signals Workflows: Wijzigen van verantwoordelijk gebruiker en opleveringsdatum
Met ingang van heden is het mogelijk om gebruikers en opleveringsdata van taken die nog niet zijn gestart te wijzigen. Hiertoe is eveneens een wijziging aangebracht
in het workflowoverzicht en het benaderen van de workflows. Wanneer je vanaf nu vanuit het Workflowoverzicht een workflow benadert bereik je een overzichtspagina
van de betreffende workflow, waarbij de actieve taak is opengeklapt. Voorheen bereikte je enkel het scherm van de actieve taak.
Hoe pas ik gebruikers en data aan?
Nadat je een workflow hebt gekozen bereik je het volgende scherm:
In dit voorbeeld zijn de taken “Uploaden” en “Ondertekenen” afgerond en derhalve niet meer te wijzigen. Verder is de taak “Goedkeuren” ook reeds gestart en niet
meer te wijzigen. De taak “afronden” is nog niet gestart en kan worden toegewezen aan een andere gebruiker, danwel een opleverdatum worden gewijzigd. Om dit te
doen klik op de knop “Bewerken”
Hierna verschijnt het volgende scherm:
Om de gebruikers aan te passen klik op “Bewerk gebruikers” en om de data aan te passen klik op de kalender. Hierna openen de schermen waarin je de gewenste
aanpassingen kan doorvoeren. Deze schermen zijn in principe gelijk aan de schermen die je aantreft wanneer je de workflow op start.
Zie hieronder enkele screenshots hiervan ter illustratie:
Aanpassen gebruiker:
Aanpassen opleverdatum:
Aangiften: Suppleties vanuit Twinfield
Vanaf heden is het mogelijk om suppleties vanuit Twinfield via Signals aan te bieden aan onze klanten.